Neoh

Alla inlägg under juni 2014

Av Josefin - 14 juni 2014 10:18

För ca en vecka sen började vi lägga Neoh i hans spjälsäng i hans egna rum, läskigt men nödvändigt så vaggan är för liten för honom. Det har varit lite kämpigt och en natt sov han till och med hela natten bredvid mig, det har aldrig hänt innan. Men inatt var han så duktig våran lilla prins! Han somnade i vagnen hos farmor och farfar vid ca 20.30 vi gick hem och la över honom i hans säng runt 22, han somnade om utan gnäll. Sen sov han till 00 då jag gick upp och gav honom lite mat, han somnade om och sov sen i spjälsängen till 06 när pappan gick till jobbet. Då tog jag in honom till mig för lite mat och sen sov vi till 07.30 :) framsteg <3

Nu har pluttis sovit i snart två timmar till så jag har hunnit städa och plocka lite :)

Av Josefin - 12 juni 2014 07:19

Igår kväll hände en sänder sak som inte ska hända. Vi la Neoh på soffan när vi skulle laga mat, han brukar ligga där för han har ju inte visat något intresse för att vända sig och han brukar ligga väldigt stilla. Vi började laga maten och jag slänger ett öga mot soffan och ser att Neoh ligger på golvet under soffbordet och utbrister: "la du Neoh på golvet?" Varpå Björn rusar ut och plockar upp pluttis. Han måste helt enkelt ha vänt sig, förmodligen för att se tv:n och sen halkat ner (han låg långt upp på soffan) allt gick bra som tur var! Han såg lite ledsen ut precis när vi plockade upp honom och underläppen darrade men såfort han såg pappa och mamma så blev han på strålande humör igen. Tack gode Gud för det! Nu får han inte ligga i soffan mer utan nu blir det filt på golvet.

Av Josefin - 10 juni 2014 07:14

Igår var Neoh på 4 månaders kontroll på BVC. Vår stora kille väger nu 8330 g och har därmed mer än fördubblat sin vikt sen han föddes ^^. Han hade även spurtat på längden och är nu 68 cm lång, bara 98 cm kvar tills han är längre än sin mamma ;)

Av Josefin - 7 juni 2014 09:50

Vi har börjat med smakportioner till Neoh och han älskar allt! Hittills har han testat gröt, äpple/katrinplommon, morot/potatis, en smoothie med banan, mango & äpple och igår fick han testa melon. Supergott även det tyckte han :)

Av Josefin - 7 juni 2014 01:54

Min fina kusin

Stolta gammelmoster i Vadstena

åka tufftuff-tåg

Presentation

Här skriver jag, mamman om det mesta som händer i vår prins liv och lite annat med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards