Neoh

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Josefin - 7 augusti 2014 14:00

Jag vet att det är lite tidigt men idag har jag köpt en polarn och pyret overall till Neoh, begagnad men väldigt fin :)

Den är storlek 86 så lite stor men som han växer passar den nog i vinter och kanske nästa med!

Mössan från geggamojja fick han utav min kusin Mathilda när han var nyfödd och den är nog lagom i vinter med :D

Neohs mormor har även köpt två par vantar till honom så nu är det bara kängor kvar, sen är vi redo för snö ;)

Av Josefin - 7 augusti 2014 07:49

Jag tänkte skriva lite om hur det kommer sig att Neoh fick sitt namn.
Vi hade under hela graviditeten inte kunnat komma på ett enda pojknamn som vi gillade, bara en massa flicknamn. Så när det var en liten underbar pojke som kom upp på mitt bröst hade vi inte en aning om vad han skulle heta.

Vi testade alla möjligt namn under vistelsen på BB; Leon, Collin, Noel, Noah men vi fastnade inte direkt för något. I bilen hem från BB sa Björn: Neo kanske?! Och jag som ville ha en namn med fyra bokstäver började tänka, för jag gillade verkligen namnet! Man kanske kan stava det med ett H på slutet sa jag och när vi kom hem tog jag fram papper och penna och testade.

Det tog ändå någon vecka innan jag började kalla honom Neoh och ytterligare en innan jag hade övertalat Björn ;) men åh så bra det vart!

Dessutom betyder Neo gåva på setswana, vilket ju verkligen stämmer så bra!

Många tror att vi har fått namnet från filmen Matrix men så är det alltså inte, jag har inte ens sett den filmen.

Nyfödd Neoh

Presentation

Här skriver jag, mamman om det mesta som händer i vår prins liv och lite annat med.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards